Осыған дейінгі шығарылымдарымызда мүгедектігі бар балаларға арналған №2 мамандандырылған арнайы мектеп-интернатында Монтессори жүйесі арқылы оқушыларға білім берілетіні, сонымен қатар экологтардың үйірмесі туралы айттық. Ал бұл жолғы бейнесюжет барысында балалар үйінің тәрбиеленушілерін ересек өмірге қалай дайындауға болатынын талқылаймыз.
Нина Кудрявцева, ұстаз: Мектеп-интернат оқу-тәрбие үдерісіне ең маңызды бөлшегі саналады. Біздің басты мақсатымыз - әлеуметтік бейімдеу және баланың қоғамға араласуына жағдай жасау. Біздің елдегі өзгерістерге байланысты мүгедектігі бар балалардың психофизикалық жағдайының нашарлауына орай түлектер жиі өндірістік жұмыс саласынан қызмет көрсету секторына ауысып жатады. Өткен жылдан бастап біздің мектепте екі жаңа бағыт ашылды: аспаздық және флорист-ландшафт дизайнері.
Ауыл шаруашылық дағдыларын үйрету немесе көгалдандыру жетінші сынып басталуы мүмкін. Болашақта мектеп әкімшілігі түлектерді жұмысқа орналастыру үшін барлық мүмкіндікті қарастыруда. Ол үшін білім мекемесінің шеберханалары оқу бағдарламаларына сәйкес келетін барлық қажетті құралдармен жабдықтады.
Балалар ас дайындауды үйренеді, тағамдарды өңдейді, рецепттерді үйренеді. Алғашқы жұмыстарын көпшілікке ұсынады және балалар үйіне қонаққа барады. Болашақта аспаз ретінде жұмыс істемесе де аспаздық шеберлік күнделікті өмірде де өте пайдалы болып табылады. Ал, пештің маңыңда жүру қажет емес деп тапсаңыз онда өзіңізді бағбандық жұмыста сынап көре аласыз. Мұндағы жылыжай гүл өсіруге қажетті құрал жабдықтармен қамтылып, барлық жағдайлар жасалған. Оқушылар гүл өсіру арқылы қоршаған ортаға қамқорлық танытуды үйренеді. Және балалардың жүйке жүйесіне де оң әсерін тигізеді.
Нина Кудрявцева, ұстаз: Бұл бейіндік мамандықтар еңбек биржасында сұранысқа ие. Бұл біздің түлектеріміздің мамандығын таңдаудағы ең маңызды фактор болып табылады.
Интернатта тігін шеберханасы да бар. Мұнда тек қыздарға ғана емес ұл балаларға да тігін тігуді үйретеді. Балалар төсек-орынға арналған тоқыма, қолғап, бөкебай, шарф, сахналық костюмдер, сондай-ақ жұмсақ ойыншықтар жасайды.
Людмила Курлыкова, «Тігін өндірісі» мамандығы бойынша мұғалім-дефектолог: Біздің бағыт балаларға қарапайым тігудің негізгі дағдыларын үйрету мақсатында ашылды. Олар мектепті аяқтағанда өздерінің дағдыларын одан әрі үлкен өмірде қолдана алады.
Бұрын балалар механикалық тігін машиналарымен жұмыс жасауды үйреніп келген. Қазір шеберхана электр жетегі бар заманауи жабдықпен қамтамасыз етілді.
Людмила Курлыкова, «Тігін өндірісі» мамандығы бойынша мұғалім-дефектолог: Биылғы жылы біздің шеберхана кәсіби кескіш үстелі, мен қуатты үтік, өте жақсы тігін машинамен толықты. Біз бұл құралдармен жұмыс істейміз. Сондай-ақ арнайы кесте және стеклинг машинасы да алынды. Осылайша, біз биылғы жылы үлкен қуанышқа бөлендік. Тігін ісін үйренудің нәтижесі өте жақсы болады деген үміттеміз.
Интернаттың кәдімгі мектептерден айырмашылығы мұнда балаларға кәсіптік бағдар беруге және тәрбие мен білімді ұштатыруға көп көңіл бөлінеді. Осындай қолөнер сабақтарын тернинг ретінде де өткізуге болады.
Айгүл Адимова, қолөнер пәнінің мұғалімі: Мұнда балалар мұғалім көрсеткен барлық әдістерді игереді. Техника өздігінен жұмыс жасайды. Яғни басында және қорытынды нәтижеге жетеді.
Балалар да бұл іс-шараларға үлкен қызығушылық танытады. Олар өздері жасаған өнімдерін үйлеріне ала алады. Кейбір ата-аналар тіпті үй көрмелерін өткізеді. Мотивацияланған балалар әр жаңа жетістікті үлкен жеңіс ретінде қабылдайды. Бұл әр оқушының дамуына оң ықпалын тигізеді.
Айгүл Адимова, қолөнер пәнінің мұғалімі: Әрине, бұл сыныптар дұрыс болады және балаларға оң әсер етеді. Себебі, біз жұмыс істейтін балалар ерекше әдістемені қажет ететін балалар.
Мектеп-интернат өз түлектеріне ересек өмірде өздерін және өздерінің кәсіптерін табуға үлкен мүмкіндік береді.